İstanbul’umuzun gözbebeklerinden, güzelim Prens
Adalarımızdan Heybeli’de, ücretsiz motor seferiyle veya dilerseniz biraz
pahalıya gelse de, faytona binerek gidebileceğiniz nezih sayılan plajlardan
biri.
4 yazdır, arada diğer ada plajlarını da gezsem, Adabeach
şezlong, şemsiye, personel hizmeti,
işletmenin titizliği ile tercihim olmuştu.
Bir yer hakkında yapıcı veya yıkıcı eleştiriler yapmaktansa
artı ve eksi yönlerini terazinin kefelerine koyar ve gerileme veya gelişmeleri
gözlemleyerek yorum yapmayı yeğlerim.
Koşullar gereği sadece yaz sezonunda hizmet veren plajlar,
her yörede benim gibi ayrıntılara dikkat
edenlerce nasıl görülüyor?
3 tarafı deniz kaplı ülkemizde, kimi günü kurtarmalık kimi
de gerçekten nitelikli hizmet anlayışına sahip işletilen plajlar dolu..
Her gittiğim plajda aradığım özellikleri bulamıyor ve
işletme sahiplerinden, bu ve benzeri talepleri gerçekleştirmemelerindeki
sebepleri sorguluyorum…
Adabeach’in en önemli özelliği, tek gelen beyleri kabul
etmeyişi, böylece bayanların huzursuz edilmesiyle çıkabilecek sorunları baştan
engelliyorlar.
Motora bindiğinizde, plaja giriş ücreti toplanılır, iskelede
indiğinizde, ücretinizi ödediğinizde verilen fişleri görevliye teslim eder ve
dilediğiniz şezlonglara yerleşirsiniz.
Şezlonglarda minderler vardır, bu yaz yastıklı minderler
eklemişler. Daha bir konforlu ve şık olmuş.
Koyda, ağ gererek sahile yosun, deniz anası girmesini
engelleyerek, müşterilerin rahat yüzmelerini sağlamışlar… Tabii o ağ koya demir
atan teknelerce arada yırtılınca kaldırıyorlar. Bilemiyorum ağ koymaları
balıkların ağa takılmasına sebep olmuyor mu? İnsanoğlu konforu için diğer
canlıları pek düşünmez…
İçeri girerken ödediğimiz ücret dışında, yanınızda yiyecek
götürmemeniz rica olunur ancak siz yine de çaktırmadan götürebilirsiniz, piknik
sepetlerinden börekler çıkarıp yiyenlere rastladım. İçecekler normal
kafeteryalardan çok da farklı değil ancak yiyecekler fiyata göre kalitesini bu
yaz bozmuş.
Bir hatayla eleştirmem ancak hatalar 3’ü geçmişse, o zaman
işletme sahibine durumu yazılı veya sözlü bildirme gereğine inanırım. Medya
paylaşımını ise sonrasına bırakırım.
Tuz isteyip bitti cevabı almak, hesap açın toptan ödeyeyim
dediğinizde hesap açmıyoruz denmesi ve 4 senedir açtırıyorum, her yerde açılır
diye personelle tartışıp sonrasında açılmasını geçiyorum, yeni personel bir de
hesabı ödemeden kaçabilir diye tedirgin olmaları tekne olmadan arka kapıdan
kaçıp gidebileceğimizi mi düşünürler bilinmez …
İnternet bağlantısında sorun var nakit ödeyin deyip sizin
tavrınıza göre aa modem kapalıymış pardon diye cevap almanız... Müessese kart
ödemesini nakite dönmesindense , sıcak para tercih edebilir…
Buz istediğinizde, yok balık restaurant’tan kendiniz
isteseniz demeleri… Sonra nasıl buz olmaz diye söylenip buzun getirilişi…
Lavabolarda tuvalet kağıdı bulamayışınız ve eskiden vardı
diye söylediğinizde aa koymamışlar mı denmesi ve yine koyulmayışı…
Patates kızartması istediğinizde 40 dakika sonra hala nerede
siparişimi unuttunuz mu diye sorduğunuzda fritözün arızalı olduğunu ve elde
kızarttıkları için geciktiğini öğrenmeniz…
Aynı personelin sabah 9 akşam 6 sürekli güneşin altında,
müşterilere yetişmeye çalışması…
Su borusunun patlaması, kadınlar kabin kısmının yerlerini su
basması ve işletme sorumlusu olduğu söylenilen zat’ın, masasında misafirleriyle
muhabbette, duruma hakim olmaktan uzak sabahtan akşama oturuşu…
Plastik çatalla yemek istemediğinizi belirttiğinizde,
garsonun mutfaktan metal çatal getirebilmesinin güçlüğü…
Bu kadar yazacak ne var, bir dahakine başkasına gidersin
olur biter anlayışında değilim. Aralarında canla başla çalışan gerçekten iyi
niyetli personel gençler var… Lise ve üniversite öğrencileri ve kendilerine,
ailelerine destek amaçlı, siz deniz ve güneş keyfi sürmek için ordayken size
hizmet için çırpınıyorlar… Hatta sanki müessese onlarınmışçasına çalışıyorlar…
Tüm işletme sorumlularından, ricalarım lütfen fazla kâr
edip, az ücrete az insan çalıştıralım demeyin. Öncelikle güneş altında
çalışanların sanırım shift denen bir çalışma sistemi var, çift vardiya çalıştırılmaları
gerekir. Ayrıca kasa yanında bahşiş kutusu yok, bahşiş kutusu, bahşiş ödemeyi
akıl edemeyenlere hatırlatmak için iyi bir şeydir.
Geçen yaz, mayo satan ufak bir açık mağaza vardı, bu yaz
dövme yapan biri var… İlk yardım veya revir hiçbir plajda görmedim… Bu tür
işletmelerin mevzuatını neye göre düzenlendiklerini , kontrolleri de neye göre
yapılıyor bilemiyorum…
Amacım işletmeyi karalamak olarak anlaşılmasın.
İyileştirilebilmesi mümkün olan, ve girişe 30 TL içerde de otalama kişi başı
bir o kadar ödediğiniz bir yerde biraz özen istiyorum…
Mutfak çalışanlarını denetlemek kolaydır, iki gündür
bekleyen bayılmış yeşilliği garnitür olarak 20 tl ödediğim köfte tabağında
görmeyi kendime hakaret olarak görüyorum. Veya oğlumun istediği sucuk ekmekte
ki sucukların dış zarının ayıklanmadan doğranması gibi baştan savma hizmete göz
yumayacağım kaldı ki yanımda misafirlerim vardı, bir kısmımıza gelen patates
kızartması baharatlı diğerleri değildi..Bir kısmımızda patates fazlayken
diğerlerinde azdı…Bunlar kontrolü basit ayrıntılar…Hardal isteyince yok
denilmesini yazsam kapris yapma o da olmasın diyebilirsiniz.
Ancak şikayetlerimi tane tane ilettiğim Yakup isimli
şahıs,bize bilmem kaç ülkede bulunduğundan hizmet sektöründe çalışan bulmanın
zorluğundan söz etti… Çözüm basittir, bu sektörde çalışan tanıdıklarımın
gözlerinin nasıl keskin olduğunu, hangi masada ne yaşanıyor,personelin tavrı,
siparişin zamanında çıkmayışında mutfaktaki sorunun kaynağı, anında yedek
eleman nasıl anında destek veririne dek
ön hazırlıkları vardır…
Bunun dışında tek giden bir müşteri için, Kemer halk
Plajında dahi , bundan yıllar önce şemsiye altına, kilitli kasa
koymuşlardı,kişi denize girerken anahtarı lastiğinden bileğine geçirerek,
cüzdanıma bişi oldu mu endişesi taşımadan rahatça yüzebiliyordu.
Üstelik tost istediğinizde, tostun yanına 2 zeytin,2 dilim
domates,salatalık söğüş koyarak önce göze hitap ediyorlardı ve ödediğiniz rakam
sunum dolayısıyla içinize oturmuyordu.
Neskafe istediğinizde sütlü mü süttozuyla mı diye
seçeneğiniz sorulması dahi insana önem verilişine işarettir.
Elemanlar sezonluk olabilir, her sene yeni eleman sıkıntısı
olabilir, müessese sorunlarını, müşterilere sezdirmeden yaşar. İşletme
sorumlusu kendi duruşu ile, elemanlarına nitelik kazandırır.
Adabeach’deki işletme sorumluları ve sahiplerini tek tek
tanıyıp eleştiriyor değilim. Aralarındaki sorunları bilemem, Dj değişmiş bunlar
müşteri olarak gittiğim bir yerde detaydır. Dikkatimi sadece iyileşen ve
bozulanlar çeker.
Sadece tansiyon veya şeker sorunu olan birinin bu gibi
yerlere hazırlıklı gitmesinde yarar var..
Bu arada işletme sorumlusu Yakup isimli şahısa,
misafirlerimin keyfi kaçtı en azından gönüllerini alacak ufak bir jest
yapmanızda fayda var dediğim halde, bir çay ikramında dahi bulunmayışı,
dönüşümüzde de yine gelin ama hatta % 50
indirim de yaparız demesi oldukça ilginçti..
Bir daha gider miyim ? Belki eleştirileri masaya yatırıp
iyileştirmeler yapılmış mıdır merakıyla ve hafızamdaki olumsuz anı kaybolursa
deneyebilirim. İstanbul’da seçenek az değil, adalarda diğer plajlar da aynı
giriş ücretinde olduğundan daha iyi hizmet veren daha fazla insan çeker.
Diğer plajlara da, zaman oldukça giderek, gözlemlerimi tekrar sizlerle paylaşmaya niyet ettim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder