22 Temmuz 2015 Çarşamba

Adabeach


İstanbul’umuzun gözbebeklerinden, güzelim Prens Adalarımızdan Heybeli’de, ücretsiz motor seferiyle veya dilerseniz biraz pahalıya gelse de, faytona binerek gidebileceğiniz nezih sayılan plajlardan biri.
4 yazdır, arada diğer ada plajlarını da gezsem, Adabeach şezlong,  şemsiye, personel hizmeti, işletmenin titizliği ile tercihim olmuştu.
Bir yer hakkında yapıcı veya yıkıcı eleştiriler yapmaktansa artı ve eksi yönlerini terazinin kefelerine koyar ve gerileme veya gelişmeleri gözlemleyerek yorum yapmayı yeğlerim.
Koşullar gereği sadece yaz sezonunda hizmet veren plajlar, her yörede benim gibi  ayrıntılara dikkat edenlerce nasıl görülüyor?
3 tarafı deniz kaplı ülkemizde, kimi günü kurtarmalık kimi de gerçekten nitelikli hizmet anlayışına sahip işletilen plajlar dolu..
Her gittiğim plajda aradığım özellikleri bulamıyor ve işletme sahiplerinden, bu ve benzeri talepleri gerçekleştirmemelerindeki sebepleri sorguluyorum…
Adabeach’in en önemli özelliği, tek gelen beyleri kabul etmeyişi, böylece bayanların huzursuz edilmesiyle çıkabilecek sorunları baştan engelliyorlar.
Motora bindiğinizde, plaja giriş ücreti toplanılır, iskelede indiğinizde, ücretinizi ödediğinizde verilen fişleri görevliye teslim eder ve dilediğiniz şezlonglara yerleşirsiniz.
Şezlonglarda minderler vardır, bu yaz yastıklı minderler eklemişler. Daha bir konforlu ve şık olmuş.
Koyda, ağ gererek sahile yosun, deniz anası girmesini engelleyerek, müşterilerin rahat yüzmelerini sağlamışlar… Tabii o ağ koya demir atan teknelerce arada yırtılınca kaldırıyorlar. Bilemiyorum ağ koymaları balıkların ağa takılmasına sebep olmuyor mu? İnsanoğlu konforu için diğer canlıları pek düşünmez…
İçeri girerken ödediğimiz ücret dışında, yanınızda yiyecek götürmemeniz rica olunur ancak siz yine de çaktırmadan götürebilirsiniz, piknik sepetlerinden börekler çıkarıp yiyenlere rastladım. İçecekler normal kafeteryalardan çok da farklı değil ancak yiyecekler fiyata göre kalitesini bu yaz bozmuş.
Bir hatayla eleştirmem ancak hatalar 3’ü geçmişse, o zaman işletme sahibine durumu yazılı veya sözlü bildirme gereğine inanırım. Medya paylaşımını ise sonrasına bırakırım.
Tuz isteyip bitti cevabı almak, hesap açın toptan ödeyeyim dediğinizde hesap açmıyoruz denmesi ve 4 senedir açtırıyorum, her yerde açılır diye personelle tartışıp sonrasında açılmasını geçiyorum, yeni personel bir de hesabı ödemeden kaçabilir diye tedirgin olmaları tekne olmadan arka kapıdan kaçıp gidebileceğimizi mi düşünürler bilinmez …
İnternet bağlantısında sorun var nakit ödeyin deyip sizin tavrınıza göre aa modem kapalıymış pardon diye cevap almanız... Müessese kart ödemesini nakite dönmesindense , sıcak para tercih edebilir…
Buz istediğinizde, yok balık restaurant’tan kendiniz isteseniz demeleri… Sonra nasıl buz olmaz diye söylenip buzun getirilişi…
Lavabolarda tuvalet kağıdı bulamayışınız ve eskiden vardı diye söylediğinizde aa koymamışlar mı denmesi ve yine koyulmayışı…
Patates kızartması istediğinizde 40 dakika sonra hala nerede siparişimi unuttunuz mu diye sorduğunuzda fritözün arızalı olduğunu ve elde kızarttıkları için geciktiğini öğrenmeniz…
Aynı personelin sabah 9 akşam 6 sürekli güneşin altında, müşterilere yetişmeye çalışması…
Su borusunun patlaması, kadınlar kabin kısmının yerlerini su basması ve işletme sorumlusu olduğu söylenilen zat’ın, masasında misafirleriyle muhabbette, duruma hakim olmaktan uzak sabahtan akşama oturuşu…
Plastik çatalla yemek istemediğinizi belirttiğinizde, garsonun mutfaktan metal çatal getirebilmesinin güçlüğü…
Bu kadar yazacak ne var, bir dahakine başkasına gidersin olur biter anlayışında değilim. Aralarında canla başla çalışan gerçekten iyi niyetli personel gençler var… Lise ve üniversite öğrencileri ve kendilerine, ailelerine destek amaçlı, siz deniz ve güneş keyfi sürmek için ordayken size hizmet için çırpınıyorlar… Hatta sanki müessese onlarınmışçasına çalışıyorlar…
Tüm işletme sorumlularından, ricalarım lütfen fazla kâr edip, az ücrete az insan çalıştıralım demeyin. Öncelikle güneş altında çalışanların sanırım shift denen bir çalışma sistemi var, çift vardiya çalıştırılmaları gerekir. Ayrıca kasa yanında bahşiş kutusu yok, bahşiş kutusu, bahşiş ödemeyi akıl edemeyenlere hatırlatmak için iyi bir şeydir.
Geçen yaz, mayo satan ufak bir açık mağaza vardı, bu yaz dövme yapan biri var… İlk yardım veya revir hiçbir plajda görmedim… Bu tür işletmelerin mevzuatını neye göre düzenlendiklerini , kontrolleri de neye göre yapılıyor bilemiyorum…
Amacım işletmeyi karalamak olarak anlaşılmasın. İyileştirilebilmesi mümkün olan, ve girişe 30 TL içerde de otalama kişi başı bir o kadar ödediğiniz bir yerde biraz özen istiyorum…
Mutfak çalışanlarını denetlemek kolaydır, iki gündür bekleyen bayılmış yeşilliği garnitür olarak 20 tl ödediğim köfte tabağında görmeyi kendime hakaret olarak görüyorum. Veya oğlumun istediği sucuk ekmekte ki sucukların dış zarının ayıklanmadan doğranması gibi baştan savma hizmete göz yumayacağım kaldı ki yanımda misafirlerim vardı, bir kısmımıza gelen patates kızartması baharatlı diğerleri değildi..Bir kısmımızda patates fazlayken diğerlerinde azdı…Bunlar kontrolü basit ayrıntılar…Hardal isteyince yok denilmesini yazsam kapris yapma o da olmasın diyebilirsiniz.
Ancak şikayetlerimi tane tane ilettiğim Yakup isimli şahıs,bize bilmem kaç ülkede bulunduğundan hizmet sektöründe çalışan bulmanın zorluğundan söz etti… Çözüm basittir, bu sektörde çalışan tanıdıklarımın gözlerinin nasıl keskin olduğunu, hangi masada ne yaşanıyor,personelin tavrı, siparişin zamanında çıkmayışında mutfaktaki sorunun kaynağı, anında yedek eleman nasıl  anında destek veririne dek ön hazırlıkları vardır…
Bunun dışında tek giden bir müşteri için, Kemer halk Plajında dahi , bundan yıllar önce şemsiye altına, kilitli kasa koymuşlardı,kişi denize girerken anahtarı lastiğinden bileğine geçirerek, cüzdanıma bişi oldu mu endişesi taşımadan rahatça yüzebiliyordu.
Üstelik tost istediğinizde, tostun yanına 2 zeytin,2 dilim domates,salatalık söğüş koyarak önce göze hitap ediyorlardı ve ödediğiniz rakam sunum dolayısıyla içinize oturmuyordu.
Neskafe istediğinizde sütlü mü süttozuyla mı diye seçeneğiniz sorulması dahi insana önem verilişine işarettir.
Elemanlar sezonluk olabilir, her sene yeni eleman sıkıntısı olabilir, müessese sorunlarını, müşterilere sezdirmeden yaşar. İşletme sorumlusu kendi duruşu ile, elemanlarına nitelik kazandırır.
Adabeach’deki işletme sorumluları ve sahiplerini tek tek tanıyıp eleştiriyor değilim. Aralarındaki sorunları bilemem, Dj değişmiş bunlar müşteri olarak gittiğim bir yerde detaydır. Dikkatimi sadece iyileşen ve bozulanlar çeker.
Sadece tansiyon veya şeker sorunu olan birinin bu gibi yerlere hazırlıklı gitmesinde yarar var..
Bu arada işletme sorumlusu Yakup isimli şahısa, misafirlerimin keyfi kaçtı en azından gönüllerini alacak ufak bir jest yapmanızda fayda var dediğim halde, bir çay ikramında dahi bulunmayışı, dönüşümüzde de yine gelin ama  hatta % 50 indirim de yaparız demesi oldukça ilginçti..
Bir daha gider miyim ? Belki eleştirileri masaya yatırıp iyileştirmeler yapılmış mıdır merakıyla ve hafızamdaki olumsuz anı kaybolursa deneyebilirim. İstanbul’da seçenek az değil, adalarda diğer plajlar da aynı giriş ücretinde olduğundan daha iyi hizmet veren daha fazla insan çeker.
Diğer plajlara da, zaman oldukça giderek, gözlemlerimi  tekrar sizlerle paylaşmaya niyet ettim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder